PSIHOPIKNIK
Naš školski projekt Psihopiknik prepoznat je od MZO-a, te smo dobili sredstva od 10 000 kn kako bismo ga proveli.
Projekt se održavao tijekom školske godine 2021./2022. kroz višestruke susrete s učenicima i nastavnicima.
Razina preventine aktivnosti jest univerzalno-selektivna prevencija. Projekt je kombinacija psihoedukativnih radionica, predavanja i rekreacije.
Usmjeren je na destigmatizaciju psihičkih smetnji, promociju zdravih stilova života, mentalnog zdravlja i populariziraciju psihologije u društvu. Preventivno djeluje na aktualne stresore, pojavu anksioznosti, povlačenja i depresije koje su u značajnom porastu kod mladih. Preventivne aktivnosti s učenicima uključile su psihošetnje i psihopiknik. Psihošetnje su kombinacija turističkog razgledavanja grada Zagreba i psihoedukativnih radionica u suradnji s udrugom „Kako si?“. Priče iz povijesno-kulturne baštine Zagreba i života povijesnih ličnosti grada te teškoće s kojima su se oni susretali služe kao inspiracija za osnaživanje u nošenju s današnjim teškoćama. Na Psihošetnjama učenici su se upoznali s nekim tehnikama opuštanja, te se povezali kroz psihoedukativne teme. Psihošetnje smo održali za sve zainteresirane učenike od prvog do četvrtog razreda.
Psihopiknik je uključio psihoedukativne radionice na otvorenom koje obuhvaćaju teme stresa, anksioznosti, mentalnog zdravlja, brige o sebi, vježbanje tehnika mindfulnessa i zdravu prehranu. Neke radionice smo održali u učionicama, no čim bi vremenski uvjeti dozvoljavali, izašli bismo na školsko dvorište i tamo bismo organizirali psihopiknik. Mindfulness, razne igre, tehnike opuštanja i mentalno zdravlje bili su nam u prvom planu. Za potrebe ovog projekta, sredstva smo utrošili i na tzv. kutak za psihodezinfekciju s dva kauča u predvorju škole. Učenici su ga rado prihvatili, a koristan će biti i nakon projekta.
U projekt su uključeni i nastavnici kroz predavanja za nastavničko vijeće. Za njih smo imali dva interaktivna predavanja na teme "Kako povećati vlastitu psihološku otpornost" i "Kreativnost u nastavi" u suradnji s prof. dr. sc. Majdom Rijavec s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.
Važno nam je preventivno djelovati na aktualne stresore i razvoj psihičkih teškoća kod mladih.
Cilj nam je bio i razvijanje socijalno-emocionalnih kompetencija učenika i nastavnika: razviti vještine suočavanja sa stresom, vještine konstruktivnog rješavanja problema, prepoznavanje i regulacije emocija, samoregulacija i tehnike opuštanja, odgovorno odlučivanje i društvena svijest. Radili smo na razvijanju i održavanju brižnog i podržavajućeg školskog okruženja.
U fokusu su nam bili učenici prvih i završnih razreda gimnazije koji se nalaze u prijelaznom, izazovnom i psihološki zahtjevnom životnom periodu te im je potrebno pružiti strukturiranu pomoć, podršku i psihosocijalnu edukaciju kako bi se lakše nosili s izazovima i zahtjevima odrastanja (u izazovnim vremenima). Projektom su također bili uključeni i ostali učenici u potrebi koji su izloženi pojačanom stresu i manifestiraju pojačanu brigu i anksioznost.
Psihopiknikom smo se trudili postići pojačanu otpornost učenika na aktualne stresore iz okoline, prevenirati ozbiljnijih psihičkih teškoća kod učenika, također postići kvalitetnije psihosocijalno funkcioniranje učenika i nastavnika, te raditi na razvoju psihosocijalnih kompetencija učenika i nastavnika za nošenje sa stresnim i izazovnim okolnostima.
Važnost smo dali i povećanju razine svijesti, znanja i vještina učenika i nastavnika za pružanje pomoći sebi i drugima u psihološki izazovnim vremenima, razvijanju podržavajuće i pozitivne klime unutar školskog okruženja, te unapređenju kvalitete odgojno-obrazovnog procesa.
Proveli smo evaluacijske upitnike nakon provedenih aktivnosti i radionica, čime smo utvrdili zadovoljstvo i korisnost projekta.
Pripremile: Ana Trtanj i Sonja Jordanić Golub
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |