preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Zbor
Fakultativna
Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 2. 2012.

Ukupno: 407915
Ovaj mjesec: 75
Ovaj tjedan: 244
Danas: 12
INTERNET
Koliko dnevno vremena provodite na internetu?






Vijesti

Projekt „Tko zapravo pobjeđuje?“

U drugom polugodištu održavale su se radionice i predavanja programa prevencije kockanja mladih „Tko zapravo pobjeđuje?“. Radi se o programu koji specifično djeluje na kockanje kao rizično ponašanje, ali sadrži i komponente korisne za prevenciju i drugih rizičnih ponašanja kod mladih. Ovo je noviji program koji je kreirao tim stručnjaka s Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji se dugi niz godina bave proučavanjem ove teme i imaju znanstveno, stručno i kliničko iskustvo u ovom području, te je Škola u interesu zdravog psihosocijalnog razvoja djece i prevencije rizičnog ponašanja osigurala njegovu provedbu. Tako su stručne suradnice Božana Sertić, socijalna pedagoginja i Sonja Jordanić Golub, psihologinja prošle edukaciju za implementaciju tog programa i vodile ga u 2.a razrednom  odjelu tijekom drugog polugodišta.

  

Projekt uključuje 9 radionica za učenike, predavanje za sve nastavnike i predavanje za roditelje 2.a razreda. Kroz same radionice se postavlja mnogo pitanja čime se mlade potiče na kritičko mišljenje. Upravo kritičko mišljenje i preispitivanje informacija i svijeta oko sebe čine jedan od zaštitnih čimbenika, odnosno obilježja koja će umanjiti vjerojatnost pojavljivanja rizičnog ponašanja. Jedan od važnih ciljeva je razvoj osobne odgovornosti u ovom ponašanju.


Kratki pregled tema, ciljeva i ishoda radionica:

Informativno-motivacijski susret

Tema: najava programa i provedba predtesta

Cilj uvodnog susreta: najaviti provedbu preventivnog programa učenicima, poticati inicijalni interes učenika za sudjelovanje te provedba predtesta

Ishodi učenja(učenici će znati/moći):

  • dati informacije o planiranoj provedbi programa prevencije kockanja mladih u razrednom odjeljenju
  • prepoznati vlastita razmišljanja, ponašanja i osjećaje vezane za svakodnevno funkcioniranje, a koja mogu biti povezana s  rizičnim ponašanjima kao što je kockanje (postiže se ispunjavanjem upitnika)

Radionica 1. Uvodna radionica „Što sve treba znati o programu?”

Tema: upoznavanje (međusobno i s programom) i uvod u temu, motivacija za sudjelovanje

Cilj radionice: upoznati učenike sa sadržajem preventivnog programa i načinom provedbe programa; motivirati učenike za aktivno sudjelovanje u programu

Ishodi učenja (učenici će znati/moći):

  • dati informacije o sadržaju, temama i načinu provedbe preventivnog programa
  • navesti razloge zašto je važno raditi na prevenciji kockanja mladih
  • objasniti što su socijalne vještine i koja im je uloga u prevenciji kockanja mladih

 

Radionica 2. Obilježja i posljedice nekih rizičnih ponašanja „Što je druga strana medalje?”

Tema: obilježja i posljedice kockanja i drugih rizičnih ponašanja (pušenje cigareta, pijenje alkohola)

Cilj radionice: upoznati učenike s glavnim obilježjima i posljedicama uključivanja u aktivnosti kockanja i staviti ga u odnos s drugim rizičnim ponašanjima poput konzumiranja alkohola i cigareta

Ishodi učenja/učenici će znati/moći:

  • odrediti i opisati glavna obilježja kockanja i posljedice kockanja te drugih rizičnih ponašanja (pušenje cigareta i pijenje alkohola)
  • navesti razloge za upuštanje u rizična ponašanja te razloge za neuključivanja u ta ponašanja
  • osvijestiti i razmotriti potencijalne opasnosti kockanja i drugih rizičnih ponašanja
  • prepoznati pozitivne i negativne strane kockanja i drugih rizičnih ponašanja

 

Radionica 3. Mitovi i činjenice te posljedice kockanja „Što kad je kocka bačena?”

Tema: mitovi i činjenice, posljedice kockanja

Cilj radionice: upoznati učenike s posljedicama uključivanja u igre na sreću putem njihovog aktivnog sudjelovanja, kritičkog razmišljanja i istraživanja

Ishodi učenja/učenici će znati/moći:

  • prepoznati i objasniti mitove i činjenice o kockanju, ponoviti ključna obilježja kockanja
  • prepoznati koje vrste posljedica kockanja postoje uz navođenje primjera za svaku vrstu
  • identificirati i procijeniti moguće rizike povezane s kockanjem
  • prepoznati i razumjeti važnost kritičkog promišljanja oko uključivanja u različita ponašanja
  • objasniti povezanost izabranih ponašanja i posljedica uz navođenje primjera

 

Radionica 4. Matematika i obilježja igara na sreću „Kolike su mi šanse?”

Tema: vjerojatnost, nezavisnost događaja, prednost kuće

Cilj radionice: poučiti učenike općim konceptima vjerojatnosti u igrama na sreću, slučajnog događaja i nezavisnosti događaja te omogućiti povezivanje navedenih koncepata s mogućim novčanim ulozima i dobicima

Ishodi učenja/učenici će znati/moći:

  • razumjeti koncept vjerojatnosti općenito
  • razumjeti koncept slučaja i nezavisnosti događaja
  • izračunati vjerojatnost nekih jednostavnih događaja
  • objasniti što je „prednost kuće“ ili „prednost priređivača“
  • razumjeti zašto se duljim igranjem igara na sreću uvijek gubi puno novaca (razumjeti zašto je kontinuirano/redovito igranje izuzetno štetno)
  • izračunati vjerojatnost događaja u sportskom klađenju temeljem koeficijenta

 

Radionica 5. Rješavanje problema „Imam problem, koji je moj izbor?”

Tema: vještina rješavanja problema

Cilj radionice: poučiti učenike vještini rješavanja problema, omogućiti vježbanje vještine te poticati učenike na kritičko razmišljanje o izborima ponašanja i posljedicama

Ishodi učenja/učenici će znati/moći:

  • objasniti povezanost izbora ponašanja i posljedica tih ponašanja
  • primijeniti vještinu rješavanja problema po koracima u situaciji kada imaju problem
  • osvijestiti i povezati kako izbori ponašanja utječu na zdravlje, dobre osjećaje i uspjeh u životu
  • zaključiti o važnosti preuzimanja odgovornosti u situaciji kad postoji problem kao i prilikom njegovog rješavanja

 

Radionica 6. Odolijevanje pritisku vršnjaka „Kako biti dio grupe, a ostati svoj?”

Tema: vještina odolijevanja pritisku vršnjaka i zauzimanja za sebe

Cilj radionice: poučiti učenike socijalnoj vještini odolijevanja pritisku vršnjaka i zauzimanja za sebe te omogućiti učenicima uvježbavanje vještine

Ishodi učenja/učenici će znati/moći:

  • osvijestiti i objasniti važnost pripadanja grupi
  • prepoznati pritisak vršnjaka u odnosu na vlastita razmišljanja, želje i potrebe navodeći primjere za iste
  • razumjeti i opisati važnost preuzimanja odgovornosti za vlastita ponašanja kao i za posljedice tih ponašanja

 

Radionica 7. Refleksija i sažimanje „I na kraju, tko zapravo pobjeđuje?”

Tema: refleksija i sažimanje dosadašnjeg obrađenog sadržaja

Cilj radionice: potaknuti stjecanje uvida i sažimanja dosadašnjeg sadržaja radionica te podsjetiti učenike na ključne teme i naučeno (osviješteno i izvježbano) iz programa

Ishodi učenja/učenici će znati/moći:

  • kritički promišljati i raspraviti o temi kockanja i priređivanja igara na sreću
  • sagledati i navesti pozitivne i negativne aspekte uključivanja u igre na sreću
  • objasniti rizike kockanja za mlade ljude
  • prepoznati problem s kockanjem kod sebe i/ili drugih
  • navesti gdje potražiti pomoć ili uputiti drugoga gdje da traži pomoć

 

 

   

S obzirom da se ove školske godine, zbog pandemije COVID-19, nastava održavala po tzv. hibridnom modelu, nekoliko radionica se održalo u online obliku. Iako programom nije bilo predviđeno izvođenje u tom obliku, zbog učinkovitosti programa bilo je važno održavati ga kontinuirano. Radionice su se izvodile pomoću platforme Teams, a rad u grupama pomoću opcije Breakout rooms. Iako je takav način provedbe novost, učenici su se vrlo lako uključivali u rad,  bili izrazito motivirani i postignuti su željeni ishodi.

Programom su predviđena predavanja za nastavnike i roditelje. Također, zbog ograničenja uzrokovanih pandemijom i strogih epidemioloških mjera koje su bile na snazi u vrijeme provedbe programa, voditeljice su snimile predavanje i prezentirale ga nastavnicima i kolegama putem videa. Predavanja za nastavnike možete pogledati na linku, a za roditelje na linku.

  

Na kraju programa, učenici su ispunili evaluacijsku upitnik čijom analizom  se saznaje da im je sudjelovanje u programu pomoglo da razlikuju stvarne činjenice o kockanju od mitova i neistina, razumiju posljedice kockanja, nauče o slučaju i vjerojatnosti, nauče razumjeti kako funkcioniraju igre na sreću, nauče kako pomoći nekome tko ima problema s kockanjem, nauče donositi bolje odluke u životu, nauče kako rješavati probleme koji ih  u životu snađu i nauče reći NE prijateljima ukoliko ih nagovaraju na nešto što ne žele učiniti.

Također, učenici su procjenjivali radionice koristeći ocjene kao u školi od 1 (uopće ne, loše) do 5 (potpuno, odlično). Tako je srednja vrijednost procjene zanimljivosti svih 9 radionica 4.3, a procjena korisnosti 3.8. Na pitanje koliko im se svidjelo sudjelovati u preventivnom programu srednja vrijednost je 4.62. Atmosferu na radionicama procijenili su srednjom ocjenom od 4.76. Kako su se osjećali na radionicama učenici su procijenili srednjom ocjenom  od 4.57. Procjena u kojoj mjeri je provedba programa poboljšala odnose među učenicima u razredu iznosi 4.14. Učenici su procijenili zadovoljstvo radionicama ocjenom 4.52, a zadovoljstvo voditeljicama 4.86.  

Nakon svake provedene radionice, voditeljice su informacije i fotografije  o provedenim aktivnostima objavljivale na društvenim mrežama Facebook i Instragram s ciljem promocije preventivnih poruka i aktivnosti.  

 

Pripremile: Božana Sertić, prof.soc.ped. i Sonja Jordanić Golub, mag. psych. 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Božana Sertić   datum: 17. 6. 2021.


 


BIOSIGURNOST


 


 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Tražilica

 

Školska ambulanta Dubrava

Aleja lipa 1H


Nadležna liječnica za Gimnaziju Sesvete: dr. Ljiljana Josipović

Medicinska sestra: Antonija Čaćko

Parnim datumom prije podne / Neparnim datumom poslije podne

tel.: 2917-711

 




preskoči na navigaciju