preskoči na sadržaj

Zbor
Fakultativna
Vijesti

ZNANSTVENICI KOJI SU PROMIJENILI SVIJET

Izložba uz Svjetske dane znanosti za mir i razvoj

Put iz tame prema svjetlosti razuma

Od samoga početka, ljudi su imali razne ideje, filozofije, vjerovanja, provodili su pokuse i istraživanja kako bi mitove približili stvarnosti. Ljudi su kroz znanost proučili različite prirodne pojave kako bi ljudska rasa mogla napredovati. Genijalni umovi istraživača i znanstvenika gorljivo su proučavali svaku pojavu koja je privukla njihovu pozornost. Oduševljenje, strast, predanost i trud koji su uložili u svoj posao, pomogli su im da otkriju nešto novo o svijetu u kojem živimo. Današnji svijet kakvog ga znamo, postoji zbog uspjeha znanstvenika u raznim područjima njihova interesa. Njihov rad za dobrobit čovječanstva, zajedno s različitim izumima, učinili su moderni život lakšim i ugodnijim.

Televizija, stroj s unutarnjim izgaranjem, zrakoplov, tenk, automatska puška, atomska bomba, automobil, kompjutor, samo su neki od izuma znanstvenika koji su uistinu promijenili život čovjeka. Znanstvenici su svojim otkrićima pridonijeli boljem razumijevanju svijeta i utjecali na svakodnevni život ljudi. Znanstvenici su promijenili povijest svojim izumima u svom povijesnom i tehnološkom kontekstu, od prapovijesti do parnog stroja, pa sve do proizvoda koji su revolucionarno ubrzali načine komunikacije, pomicali su granice u  svim segmentima ljudskog života i mijenjali način života.

Ovaj odabrani pregled izuma i znanstvenika koji su promijenili tijek povijesti za opću dobrobit čovječanstva - ubrzali su napredak u svim područjima života. Kronološkim poretkom u vremenu u kojem su djelovali, prikazani su rad i postignuća znanstvenika iz područja filozofije, astronomije, fizike, matematike, kemije, biologije, genetike i srodnih znanosti. Među njima je i desetak odabranih hrvatskih izumitelja i znanstvenika koji su svojim izumima doprinijeli razvoju znanosti.

Filozof Bertrand Russel pjesnički je zapisao:  Dokle će nas dovesti svjetlost koju su ostavili i koliko daleko će još napredovati znanost, odgovorit će nam novi naraštaji znanstvenika koji će mijenjati svijet!

Pogledajte naše fotografije sa izložbe i pokus s Teslinim transformatorom koji je pripremila prof. Tatjana Zemljić s učenicima, a u prilogu pročitajte više o znanstvenicima.

Pripremile: prof. Ines Bosak Čupić, Tatjana Zemljić i knjižničarka Ruža Jozić

Priloženi dokumenti:
Znanstvenici_koji_su_promijenili_svijet.pdf (8.82 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ruža Jozić   datum: 26. 11. 2021.

BIOSIGURNOST