preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Zbor
Fakultativna
Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 2. 2012.

Ukupno: 426310
Ovaj mjesec: 1280
Ovaj tjedan: 321
Danas: 34
INTERNET
Koliko dnevno vremena provodite na internetu?






Vijesti

ODRŽAN SAJAM POVIJESTI 2

SAJAM POVIJESTI 2

Moja strana priče (o prošlosti) kao moj doprinos cjelokupnoj slici povijesti

Sajam povijesti, održan 23. 11. 2022. - Program popularizacije znanosti u suradnji s Društvom za hrvatsku povjesnicu. 

Ovogodišnji sajam pod nazivom „MOJA STRANA PRIČE (o prošlosti) kao doprinos cjelokupnoj slici povijesti drugi  je Sajam povijesti, a održan je u Gimnaziji Sesvete 23. studenoga 2022. Održava se u sklopu programa popularizacije znanosti pod vodstvom Društva za hrvatsku povjesnicu u Gimnaziji Sesvete, a organizirala ga je profesorica Suzana Pešorda.

Sajam je pozdravnim govorom otvorila ravnateljica Gimnazije Sesvete profesorica Božana Sertić, koja je izrazila dobrodošlicu svim sudionicaima i predavačima. Aktivni sudionici na Sajmu uz učenike Gimnazije Sesvete bili su: učenici i profesorica povijesti dr. sc. Dijana Dijanić Pleško iz Agronomske škole u Dubravi, učenici i profesorica povijesti mr. sc. Ida Ljubić iz Ugostiteljsko-turističkog učilišta Zagreb, učenici i profesorica povijesti Andriana Kapeln Matjašić iz XIII. gimnazije i učenici i profesorica povijesti Marica Bertović iz Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu.

Uvodno  predavanje održao je profesor dr. sc. Željko Holjevac ravnatelj Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar i predsjednik Društva za hrvatsku povjesnicu. Učenicima i profesorima održao je predavanje na temu „Muzeji kao baštinska ustanova i okružje za održavanje nastave povijesti“, kojim je učenike uveo u temu ovogodišnjeg sajma povijesti. Predavanje je započeo mišlju: „Danas ćemo ovdje prodavati znanje, ali besplatno“. Tijekom predavanja je istaknuo važnost muzeja i baštinskih ustanova u pohranjivanju podataka, ali i u samom procesu učenja i istraživanja. Istaknuo je i mogućnost muzeja u ulozi „muzejskog učenja“ koje ima velike prednosti nad školskim, ali prema dr. Holjevcu, to učenje bi trebalo biti još više komplementarno. Školskim učenjem se uče činjenice koje se u muzejima produbljuju, predočavaju i lakše pamte. Nakon poučnog predavanja profesora Holjevca uslijedila su 4 paralelna predavanja s radionicama.


Prvu i drugu radionicu pod zajedničkim nazivom Korištenje izvora i rad na izvorima iz Muzeja Prigorja Sesvete, koncept kontinuiteta i promjene, kauzalnost vodile su  profesorice povijesti mr. sc. Ida Ljubić i dr. sc. Dijana Dijanić Pleško. Tijekom ovih radionica učenici su analizirali izvore dobivene iz Muzeja Prigorja Sesvete, čijim kustosima se zahvaljujemo na pripremljenim izvorima. Učenici su u prvoj radionici na temelju prikupljenih podataka trebali prikazati osnivanje, razvoj i poslovanje tvornice Sljeme, koja je dio lokalne povijesti Sesveta i Sesvetskog prigorja.

U drugoj radionici učenici su trebali na temelju dobivenih fotografija prikazati kontinuitet promjena u oblačenju žena tijekom prve polovice 20.stoljeća i utjecaj tih promjena nakon Drugoga svjetskoga rata.

Tijekom treće radionice, naziva Pogled u prošlost iz školskog arhiva, učenici su koristili izvore i rad na izvorima iz arhiva Gimnazije Sesvete, pod vodstvom profesorice Suzane Pešorde. Prije početka radionice učenici su s profesoricom posjetili školski arhiv, gdje su im ona i školska arhivistica objasnile što se sve čuva u školskom arhivu, koliko dugo, kako je složeno gradivo, a iz arhiva su dobili i pripremljene izvore na kojima su radili. Učenici su nakon obilaska školskog arhiva trebali izdvojiti arhivsko gradivo koje je imalo veliko značenje za njihovu prošlost, te napisati što se sve može saznati iz imenika, a što iz dnevnika rada, te koji se arhivski dokumenti izravno odnose na povijest škole i koji se dokumenti mogu koristiti kao izvori za lokalnu, a koji za nacionalnu i europsku povijest. Potom su iz ponuđenih izvora trebali zamisliti i opisati radni dan učenika N. N .18.11.2012. i usporediti ga sa svojim radnim danom 17.11.2022. Te su iz ponuđenih monografija Gimnazije Sesvete i Srednje škole Sesvete izradili lentu najvažnijih događaja u školi.

  

Četvrta radionica, naziva Domovinski rat, povijesni izvori na terenu i svjedočenja sudionika, odvijala se pod vodstvom profesorice Andriane Kapelan Matjašić. Na ovoj radionici učenici su pisali novinski članak i osmišljavali intervju u kojemu je netko od njih bio vojnik 102. brigade, te je sudjelovao u vojnoj operaciji Vihor, koristeći pripremljene povijesne izvore. Cilj ovih radionica bio je prikazati učenicima važnost povijesnih izvora te mogućnosti njihove interpretacije i stvaranje povijesne priče i povijesnog konteksta.

 Nakon rada u radionicama  uslijedila je plenarna prezentacija radova i izvještaji, gdje smo imali priliku vidjeti i poslušati što su učenici izradili i naučili na radionicama. Drugi dio sajma bila je mala smotra učeničkih radova. Učenici Ugostiteljsko-turističkog učilišta pokazali su svoje izrađene modele znamenitih povijesnih građevina i dali kratke informacije o njima. Samostalni istraživački rad o Gordanu Ledereru prikazala je autorica učenica Emanuela Lenac iz Agronomske škole uz zanimljive video isječke. O pomorskoj povijesti Orebića, zanimljivo je izlagala učenica Katja Borovina iz Agronomske škole. Izlaganje i prezentaciju o Hrvatskim izumima kroz povijest izložio je učenik Filip Zebić iz Škole primijenjene umjetnosti i dizajna. Tijekom sajma imali smo priliku vidjeti fascinantnu zbirku artefakata pod nazivom „Vojna memorabilija iz 20. stoljeća'' koju je izložio i predstavio Luka Granđa, učenik Gimnazije Sesvete. Oko pripreme i postave izložbe učeniku je pomagao profesor povijesti Hrvoje Kurevija. Izložba i zanimljivo izlaganje učenika, izazvali su veliku pažnju i interes, jer   pokazuje kako povijest može biti dio slobodnog vremena.

  

 Na samom kraju predavanja učenici su imali priliku postaviti pitanja te su profesorice izložile kratke osvrte na sam Sajam povijesti. Sajam je zatvorila prof. Suzana Pešorda pozdravnim govorom. Naše su novinarke ispitale učenike i profesore o dojmovima sa sajma, svi su imali uglavnom riječi pohvale za Sajam i korisno provedeno vrijeme. Evo nekih od komentara. Mislim da je bilo jako poučno; svaka čast svima koji su sudjelovali i organizirali,.. kako povijest može biti zanimljiva, …Svakako preporučujem da se sljedeće godine uključi još više ljudi“ - izjavila je Franka Herceg, učenica Gimnazije Sesvete. „Bilo je bolje nego što sam očekivao, zapravo, bilo je zabavno. Ja se nadam da će ovo potaknuti ljude na učenje povijesti. Mislim da bi se povijest više trebala učiti da učenike zanima; a ne da samo štrebaju. I ovo je jedan od načina za to, što se meni svidjelo.“ - rekao je Filip Zebić, učenik Škole primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb.

  

Ovim se putem zahvaljujemo ravnateljici, školskoj knjižničarki i svima koji su sudjelovali u organizaciji i ugodnom boravku u našoj Školi. Zahvaljujemo i svim predavačima i voditeljima radionica: prof. dr. sc. Željku Holjevcu sa Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar i predsjedniku  Društva za hrvatsku povjesnicu, te učenicima i profesorima škola koje su sudjelovale na Sajmu povijesti u Gimnaziji Sesvete.  

Hvala i našim učenicama Ani Tomašek i Mariji Merdžo na novinarskom radu na sajmu, u ulozi školskih novinarki koje su predano pratile događanja tijekom sajma. Na kraju zahvaljujemo i svim sudionicima ovogodišnjega sajma, koji su došli i proveli vrijeme s nama te naučili nešto novo.

Pripremili profesori povijesti Suzana Pešorda, Hrvoje Kurevija i knjižničarka Ruža Jozić

 

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ruža Jozić   datum: 23. 11. 2022.


 


BIOSIGURNOST


 


 

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Tražilica

 

Školska ambulanta Dubrava

Aleja lipa 1H


Nadležna liječnica za Gimnaziju Sesvete: dr. Ljiljana Josipović

Medicinska sestra: Antonija Čaćko

Parnim datumom prije podne / Neparnim datumom poslije podne

tel.: 2917-711

 




preskoči na navigaciju