2019-09-30 08:13:11 Europski dan jezika u Gimnaziji Sesvete U povodu Europskog dana jezika koji se obilježava 26. rujna Gimnazija Sesvete je ove, kao i svake godine, pripremila mnogobrojne sadržaje i radionice za učenike koji su pri tom mogli naučiti osnove pojedinog jezika ili upoznati važnost znanja stranih jezika. Poseban gost bio je Kelvin Maina Njehia koji dolazi iz Kenije o čemu i govori njegova prezentacija. Predstavio je kenijsko obrazovanje, kulturu te razlike između Kenije i Hrvatske. Održao je i mali tečaj učenja osnova svahilija, jednog od jezika kojim se služe Kenijci. Učenici su se zabavili izgovaranjem neobičnog i zahtjevnog svahilija.
U radionici „Upoznajte neobične jezike" učenici su imali priliku upoznati velški i aurikanski jezik. Radionicu je predvodila prof. Vlatka Ostojić, a aurikanski jezik predstavio je učenik drugog razreda naše škole, koji je i sam tvorac tog jezika. Lovro je dobio ideju o tajnom jeziku igrajući timsku igru u kojoj nitko osim njegovog tima ne razumije što govore, iako su riječi varijacija hrvatskog jezika. Aurikanski također ima sedam padeža, vlastitu konjugaciju, deklinaciju imenica i osobne zamjjenice koje su učenici vrijedno učili na radionici.
I radionicu češkog jezika organizirala je profesorica Vlatka Ostojić. Učenici su izgovaranjem učili osnovne pozdrave i fraze na češkom jeziku. Prevođenjem teksta s češkog na hrvatski jezik upoznali su češku hranu i izgovor češkog jezika. Profesorica Andrea Korčanin učenike je upoznala s ruskim jezikom i kulturom. Učenje riječi na ruskoj azbuci, izgovor koji se poprilično razlikuje od hrvatskoga te učenje značenja riječi bili su zanimljivi, ali i zahtjevni. Profesorica je rečenicom „Slovo je riječ." pokušala objasniti da nas ruski može zavarati, tj. da značenje nije isto kao u hrvatskom jeziku. Babuške i ruski nakit privukao je pažnju učenika, kao i analiziranje ruskih imena te usporedba s hrvatskim. Organizirano je i javljanje uživo iz Rusije.
Kako pojedinu državu nazivaju na njemačkom jeziku ili kojem jeziku pripada određena fraza, bila su to glavna pitanja kojim se bavila radionica njemačkog jezika. Učenici DSD-a pokazali su brzo i temeljito znanje. Kvizom o Njemačkoj, Oktoberfestu, gradovima i stanovništvu te markama automobila učenici su imali priliku provjeriti svoje znanje, a dodatna motivacija bila je nagrada. Završetkom kviza učenici su dobili upute o nagradi skrivenoj u učionici, koju su naposlijetku podijelili međusobno. Voditeljica programa bila je prof. Marianna Brekalo.
Radionica „La France", vođena profesoricom Lilianom Fejzić, odvijala se u znaku Eiffelovog tornja, lavande, kroasana... Učenici su razmišljali o asocijacijama na riječ „Francuska" te državama gdje se govori francuski jezik. Zaključili su da poznaju neke francuske izraze kao što su deja vu ili kliše, iako se nikada nisu susreli s franuskim jezikom. Na radionici Švicarske i Lihtenštajna, koju je vodila prof. Carmen Andrašec, učenici su provjeravali svoje znanje različitim pitanjima o gradovima, stanovništvu, jezicima tih područja te geografskom smještaju.
Finski jezik predstavila je učenica prvog razreda Sara Maduna Valkaj, koja je i sama tri godine živjela u Finskoj. Svojim je čitanjem finskoga jezika pokazala izgovor te koliko je finski drugačiji od hrvatskog jezika. Osim učenja brojeva, video o nacionalnoj glazbi zainteresirao je učenike. Ievan Polkka je pjesma iz finskog folklora koja se svake godine održava u finskim školama. Učenici su Sari postavili mnoga pitanja o obrazovnom sustavu Finske, razlikama od Hrvatske te načinu života s obzirom na drugačije uvjete nego na našim predjelima. Radionicu za druge razrede pod nazivom "Latinizmi u engleskom jeziku" vodila je profesorica Marija Sušac. Učenicima je objasnila kako latinski možemo pronaći u mnogim jezicima Europe, a jedan od njih je i engleski jezik. Podijeljeni u grupe, učenici su analizirali tekst na engleskom jeziku kako bi pronašli latinizme. Pisanje makedonske abecede i imena te učenje osnovnog vokabulara, neke su od aktivnosti kojima se bavila radionica makedonskog jezika. Naglasak na trećem slogu pri izgovoru, učenicima bio je neobičan, no sličnosti s hrvatskim jezikom svakako su uočljive. Radionicu talijanskog jezika vodila je profesorica Jasmina Kranjčević Ćosić. Prvo pitanje bilo je o asocijacijama na riječ „Italija". Učenici su zaista poznavali popriličan iznos pojmova. Uz talijansku glazbu, učenici su razgovarali o talijanskim markama automobila, modi, gradovima, umjetnicima, hrani...
Zanimljiv i neobičan dan jezika u Gimnaziji Sesvete obojio je svakodnevnu rutinu nastavnog dana. tekst napisala Elena Bonus, 3. d fotografije priredila Josipa Dadić, 3. d
|
Srednja škola Sesvete |